Életmódváltásom hosszú útja

2015. május 2., szombat

Sziasztok! Először is azzal kezdeném, hogy nem vagyok önjelölt dietetikus/személyi edző/életmód tanácsadó. A saját tapasztalataim, hibáim, lustaságom leírásával szeretnék segíteni azoknak, akik még az elhatározás előtt állnak és csak kifogásokat keresnek, hogy miért nem táplálkoznak egészségesen/helyesen. Ennek fényében olvasd kérlek tovább.

Ezek az én tapasztalataim, nekem beváltak, remélem néhányótoknak tudok kezdő lökést adni, hogy rálépjetek a helyes útra...

... Iróniaként a kép:


Nos. Még iskolás koromban sokat mozogtam, néptánc/társastánc, stb., és foci. Valahogy sosem érdekelt tiniként az, hogy mi a helyes táplálkozás, noha akkor nem is volt ennyire középpontban mint napjainkban. Kislányként nádszál vékony voltam, talán ezért sem érdekelt később sem. Csak ahogy teltek az évek, óvatosan és lassan, de a zsírpárnák is rám nőttek. Egyetemen már el is indult az elhízás a sok buli, sok hamburger és McDonalds hatására. Ahogy Szegedre kerültem, rá egy fél évre azért szerencsére valami tudatosult bennem, hogy már nem mozgok, mint középsuliban, de ugyanannyit eszek és tenni kéne valamit. El is kezdtem járni aerobicra, spinningre. De az étkezés maradt ugyanolyan csokival, cukorral és junk food-dal teli. Közben már majdnem 70kg voltam 3 éve nyáron, szerencsére kb 10kg-tól egészséges ütemben megszabadultam, futottam is és akkor GI-diétáztam is, mert közben refluxos is lettem. Persze amint rendbe jött a gyomrom, ismét szépen lassan visszatért a cukros üdítő, a fűszeres-zsíros étel az életembe- tehát csak nem csináltam jól a dolgot... Majd a sminkelésemnek hála 1-2 fitneszmodellt én sminkeltem versenyre, és igen, irigykedtem, hogy néznek ki... Mondtam, hogy persze genetika, nekik nincs ekkora csípőjük, meg én ezt nem bírnám. Ismerős??? Mondtam ezt úgy, hogy egy percet sem voltam kondiban és az egészséges táplálozás is távoli ismerősöm sem volt. Majd tavaly nyáron valaminek a hatására - máig nem tudom, de hálás vagyok érte, bármi is az -megvettem életem első kondibérletét, és megkértem Kránicz Lillát, hogy segítsen elkezdeni, segítsen megtanulni, hogyan kell edzeni. A spinning nem mondom, hogy nem ért semmit, de izmos semmiképp nem lettem tőle és én az akartam lenni! A reggelim továbbra is kakós csiga volt, az étkezés "rendbe tétele" kimerült a nem túl változatos csirkemell/saláta kombóra. Ezt nyilván nagyon hamar meguntam és el kezdtem rendelni a netes oldalakról a diétás (mirelit!!!) ételeket. Az ebéd még csak-csak megvolt, de estére egy asztal fiókot is meg tudtam volna enni, olyan éhes voltam( ebook erre is kitér miért ). Nyilván, mivel a reggelim gyors szénhidrát, fehérje és rostoktól mentes, az ebédem fogjuk rá, hogy megfelelő, de az uzsi/vacsi ugyanúgy értékelhetetlen és haszontalan táplálék volt. Péksüti/szendvics, stb... Azt hiszem rólam mintázták a tökéletesen rossz étrendet. Gondoltam én majd megváltom a világot az edzéssel, majd "ledolgozom" a sok péksütit (NINCS ILYEN!!!). Ez odáig fajult, hogy pár hónapja már sírva néztem tükörbe, mondván, hogy minek ezdek, ha csak hízok??? Mert híztam... Nem is. Puffadtam! Még rosszabb. Nap végére akkora voltam, mint egy tehén. Mondhatni tömegnöveltem, az izmom is nőtt, meg én is - mert heti 4-5 súlyzós edzésre jártam(járok is), és ettem a hülyeségeimet, szedtem a drága zsírégetőket, amik mind-mind kidobott pénz lett az ablakon. Nagyon rosszul éreztem magam a bőrömben, nem mertem szűk ruhát felvenni, utáltam magam. Szegény barátaim/munkatársaim csak ezt hallgatták. A megvilágosodást egy zsírégető kisokos hozta meg, amiért a mai napig írtó hálás vagyok a shop.Builder csapatának.

És innen indul a lényeg. Kérlek, ha ismerős szavakra találtál az előző sorokban, tudod, hogy valamit nem jól csinálsz, az elhatárzás már megvan benned, hogy változtass, akkor először töltsd le az ebookot, szánj magadra fél órát és olvasd el. Úgy nem fog menni a jó útra lépés, ha nem tudod, mi mit okoz a szervezetedben, miért nem jó a cukor, stb. Link: 
http://zsiregetes.builder.hu
Szerintem egy laikus ember számára teljesen érthető, hajrá!
Na ezután töltöttem le a MyFitnessPal nevű alkalmazást, elkezdtem figyelni mit eszem meg egy nap, Lilla segített kiszámolni az arányokat (szénhidrát, fehérje, zsír), valamint a napi kalória szükségletem. Miután én gyűlöltem főzni, nem is tudtam, a konyhát nem is használtam, nagyon-nagyon nehéz volt rávennem magam a főzésre. Mert máshogy nem fog menni. Mindent el kell készíteni itthon másnapra, dobozolni a munkahelyre. Csak ez az út van. Akinek ez is ismerős, és most legyint, hogy ő akkor sem fog főzni, annak üzenem, hogy de. Szerintem ki lehet jelenteni, hogy ez egyik legbénább ember voltam a konyhában, képtelen voltam főzni/sütni! Ha néha valamit összecsaptam, az is borzalmas lett. Ha nekem ment, 100%-ig biztos vagyok abban, hogy neked is menni fog! Minden, de tényleg minden fejben dől el. Tudom, anyagilag sem egyszerű, de nem kell egyből ezreket elkölteni, elég ha a fehér liszetet lecseréled zabpehely lisztre, és a cukrot is valami másra (xilit, eritrit (nekem ez nem jött be), vagy DiaWellnes negyadannyi cukorhelyettesítő -párat említve csak). Sajnos ez nem sokáig lesz amúgy elég, szépen lassan kell majd más is, ha belejössz a sütésbe, kellenek majd különböző maglisztek pl., de erre is van megoldás, erre máskor térek ki. Noh tehát a főzés. Én ott kezdtem, hogy beszabadultam a Tescoba tepsit venni, meg egyéb fontos eszközt, mert ezek sem voltak itthon. Egyik nap szántam egy órácskát a receptekre. Eszembe volt, hogy neten egyszer belájkoltam, valami éhezésmentes karcsúság blogot, hogy én majd főzni fogok. Ugye, neked is van gondolom pár egészséges recept a könyvjelzőben elmentve... Mire vársz még??? Szafi. Ő volt az akit kerestem. Drága Szafi (http://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu)! Ezúton is köszönöm, hogy a receptjeid által megszerettem a sütést/főzést!!! A tanácsai sem utolsók (sőt!!). Az oldalon érdemes elidőzni és elolvasni a tanácsokat, nekem Szafi segített a legtöbbet a helyes étkezsében. ßátran ajánlom kezdésnek mindenkinek. Több száz recept, többféle diéta közül lehet válogatni! Én mappába szedtem a sós sütiket, édes sütiket, zabsütiket, túrós dolgokat, főételeket és onnan válogatok mindig. Így mindig van hova nyúlni. Amit még ajánlok: http://fittkonyha.info. Számtalan más szuper oldal van, de én mindig erről a két oldalról főzök. Nekem bevált minden recept, általában energia"tábla" is van, nem kell neked mindent kiszámolni. Mert bizony ezt is kell. Nem szabad ész nélkül neki állni ennek sem. Tudnod kell, mivel mennyi ch-t, zsírt és fehérjét viszel be a szervezetedbe. Én napokig töltöttem el nem kevés időt azzal, hogy a hozzávalókból számoltam az étel energiaértékét. Hú de utáltam! De muszáj. Így fogod megtanulni csak. Én nagyon boldog vagyok, hogy még ha sok idő után is, de végre rájöttem, hogy csak így megy. A testem meghálálja. Végre beindult a szép, lassú fogyás, rendbe jött az emésztésem, nem puffadok! Végre látszik az elmúlt hónapok kondiban eltötött ideje, nem érzem már azt, hogy feleslegesen dolgoztam. Végre azt vehetek fel, amit szeretnék, nem kell taktikáznom, hogy olyan póló legyen rajtam, amiben nap végén nem látszik a lufivá puffadt hasam. A puffadást hosszú távon csak a helyes táplálkozással lehet megszűntetni, a gyógyszerek maximum ideiglenes megoldást nyújtanak. Tapasztalat... 

Fontos, hogy ne akarj mindenféle csodadiétának hinni, 2 hét -5 kg és társai... Ezek fogyókúrák, amiknek hosszú távon szintén nincs eredménye. Szintén tapasztalat. Ez egy hosszabb folyamat kell legyen, hogy a szervezeted se őrüljön meg, és te is megtanuld a helyes étkezést. Ez nem 1 hét... Ne éhezz, ne koplalj. A zsírégető ebookban ez is benne van, sokszor olvasd el, hogy tudatosuljon benned!!! 

És a legfontosabb, adj időt magadnak. Ha elrontasz egy ételt, nem gond, a következő jó lesz. Nem lehet minden elsőre zökkenőmentes! Adj időt a szervezetednek, nekem 26 év helytelen táplálkozását kellett kijavítanom! Ha megkívánsz egy sütit, nem gond, belefér, te érzed milyen sűrűn bűnözhetsz- heti 1, havi 1. De utána másnap állj vissza a régi kerékvágásba! Egyébként annyira finom sütik vannak az említett oldalakon, hogy nem lesz ezzel sem gond.

Nem hiába mondják, az edzés csak 30%, az étketés 70%. Erre én is kitünő példa vagyok. Mostmár összeállt a kép, mit, hogyan kell csináljak egy csinos alakért. Végezetül... A súlyzós edzéstől ne féljetek! Garantáltan az egyik legjobb (szerintem a legjobb, de pl meg nem próbáltam TRX-et, amire szinten sokan esküdnek) edzésforma!

Következőkben leírom majd, hogyan telt az első bevásárlásom, miket vettem elsőként. Kedvenc recepteket is osztok majd meg, segítve ezzel a kezdő kuktákat :).

Remélem pár olvasómban sikerült felébresztenem a tettvágyat! Sikeres életmódváltást kívánok, megéri hidd el! 

Ezek is érdekelhetnek...

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images